trnovec
neumann
smekal
fabia
escort

Aktuálně

23. 10. 2018 • 08:23:07

Grzegorz Grzyb obhájil prvenství na XV. PARTR Rally Vsetín 2018

Polská posádka Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel obhájila prvenství v PARTR Rally Vsetín. S vozem Škoda Fabia R5 opanovala soutěž s náskokem 13,9 vteřiny před slovenskými bratry Melichárkovi (Ford Fiesta RS WRC), třetí příčku zaujala česká dvojice Tomáš Pospíšilík – Jiří Hovorka (Škoda Fabia R5).

Souboj o vítězství v patnáctém ročníku PARTR Rally Vsetín se od úvodních kilometrů zúžil na dva zahraniční jezdce, obhájce Grzegorze Grzyba a Jaroslava Melichárka. Grzyb těžil z obratnosti fabie na technických vložkách, Melichárek z výkonu speciálu WRC na RZ Jabloňová. O vyrovnanosti tohoto souboje svědčí časové odstupy při návštěvě servisu. Po RZ3 vedl polský jezdec o 2,5 sekundy, po RZ5 dokonce jen o 1,4 vteřiny.

Náročnost soutěže ještě ztížilo počasí. Začínalo se na vlhkých tratích, které postupně osychaly, aby závěr soutěže provázel déšť. Právě v dešti pak Grzyb nedal svému rivalovi šanci a po nejrychlejších časech v posledních dvou zkouškách nedal nikomu šanci na zvrat. Celkem tandem Grzyb – Wróbel zvítězil v pěti rychlostních zkouškách ze sedmi.   

"Jezdím do Vsetína každý rok opravdu rád, jsou tu nádherné rychlostní zkoušky, na kterých je radost závodit. Navíc se tu vždy sejde pěkná konkurence, takže máme dobrou možnost porovnat naši rychlost. Od začátku jsme se snažili hodně tlačit, i když s malou rezervu, abychom nic neudělali autu. A případně mohli zrychlit. Nakonec přišel déšť, který nám trochu naboural naši taktiku. Nicméně jsme se trefili do gum, díky čemu se nám nakonec podařilo zvítězit," komentoval obhajobu jezdec slovenské stáje Rufa Sport a zároveň polský šampion 2018.

Melichárkovi zajeli nejlépe RZ3 Jabloňovou, kde si připsali jeden nejrychlejší čas, ale právě zmíněný déšť jim nehrál do karet. První sekci na suchu se nám dařilo zrychlovat, takže jsme si závod užívali. Ale když začalo pršet, museli jsme zapracovat na nastavení a zvolit ´polomokrou´ variantu. Navíc jsem na mokru jel naposledy před dvěma roky. A protože bylo opravdu hodně vody a povrch byl zrádný a uklouzaný, ztráta na Grzyba narostla a nemělo smysl se pouštět do přehnaného riskování. Nakonec jsme tedy spokojení s tím, že si odvážíme stříbrný pohár. Před startem jsme to určitě nečekali," reagoval jezdec Fordu Fiesta RS WRC.

Pozici nejlepšího českého jezdce překvapivě zaujal Tomáš Pospíšilík. Zároveň byl jediným českým jezdcem, který dosáhl na dílčí prvenství v RZ5 Semetín. Třetí příčka absolutně mu zároveň zajistila prvenství v Poháru 2+.

"Přijeli jsme na Vsetín spíše testovat. V průběhu závodu jsme zkoušeli různé varianty nastavení. Některé věci fungovaly dobře, jiné méně, ale celkově jsme získaly cenné informace do budoucna. Ale jelikož průběh první sekce ukázal, že bychom mohli bojovat o bednu, snažili jsme se jet i dále rychle. V závěru spadla voda, což nám moc nevyhovovalo, protože si na mokru tolik nevěříme. Měli jsme však již náskok, se kterým jsme hospodařili tak, abychom svou pozici udrželi až do cíle," radoval se v cíli jezdec Autokomplex Menčík Škoda Rally Teamu.

Mezi další pomyslné vítěze PARTR Rally Vsetín lze zařadit čtvrtého Martina Březíka, pátého Martina Vlčka, šestého Patrika Rujbra či sedmého Romana Odložilíka. Právě mezi Vlčkem a Odložilíkem se rozhodovali o vítězi seriálu Pohár 2+. Nakonec stačila bezchybná jízda k prvenství Romanovi Odložilíkovi, které sedlal vůz Ford Fiesta R5.

Soutěž však byla i posledním kláním Rallysprint Série, která je vypsána pro vozy s pohonem přední nápravy. Na sedmi vsetínských rychlostních zkouškách potvrdil letošní celkové prvenství Petr Semerád. S Jirkou Hlávkou a v kokpitu Opelu Adam R2 zvítězili s více než minutovým náskokem. "Jen na druhé Hošťálkové jsem udělal chybu. V předposlední zatáčce jsme vyletěli do malých stromků, ale  naštěstí auto utrpělo jen kosmetické úpravy. Mohly jsme tedy bez problému pokračovat," přiznal sedmnáctiletý jezdec.

Za nimi skončili finišující Michal Horák (Opel Adam R2) a Marcel Svačina (Peugeot 208 R2). Pod stupni vítězů dojel Lukáš Nekvapil s dalším adamem. Heroický výkon podal na Valašku Tomáš Uher, jenž skončil s dieselovou fabií pátý! 
Také v hodnocení historických vozů se překvapení nekonalo. Roli favorita splnili Vlastimil Neumann – Otto Slezák (Ford Escort RS Cosworth). Druhé místo zaujali Jan Frei – Martin Klik (Lada VFTS), které na stupních vítězů doplnili Petr Jurečka – Pavel Jurečka (Subaru Impreza 555).


Počasí na Valašsku

Webkamera
startovní rampa

Video